Pokud bydlíte v Praze, moc dobře víte, že se nevyplatí cestovat po tomto našem hlavním městě vlastním automobilem. Pokud totiž pracujete v centru nebo někde u centra, tak se většinou stane, že do práce nestihnete přijet včas, protože centrum bývá neustále ucpané. Nejvíce automobilů projíždí frekventovaným centrem během rána, kdy jedou všichni do práce, a během třetí až páté hodiny, kdy lidé cestují z práce. Naopak se vyplatí cestovat městskou dopravou, protože ta je všude včas, jelikož konkrétně takové tramvaje mají zkrátka přednost. Navíc je to ekologické pro naše prostředí.
Navíc pražská integrovaná doprava nyní zažívá hotový boom. Ke stažení je nyní aplikace, která vám umožní zjistit, jestli budete mít zpoždění či nikoliv, kde je výluka a kde ne či vám do budoucna bude poskytovat i online koupi jízdenek. Navíc se nyní testují i elektrobusy, které by měly jezdit z těch míst, kde si lidé stěžují na minimální množství spojů.
V polovině října bylo konkrétně spuštěno zkušební období elektrobusů, které pohání dynamické nabíjení SOR TNB12.
Jak elektrobus jezdí?
Zkušební provoz je zatím omezen na Proseckou ulici, protože právě zde bylo vyhotoveno zhruba kilometr dlouhé trolejové vedení, které umožňuje elektrobusu bez nehod jezdit. Dynamické nabíjení bude pro elektobus k dispozici mezi Palmovkou a Letňany.
Právě Letňany jsou totiž část Prahy, kde je málo dopravních spojení do centra. Jezdí sem pár autobusů a je tu metro, které má však do centra poměrně daleko – skoro půl hodiny.
Pokud se osvědčí, přistaví se další trolejové vedení
Pokud by všechno bylo tak, jak má, a nevznikly by žádné pochybnosti či škody, bude dráha elektrobusu samozřejmě rozšířena. Trolejové vedení dá zabrat poměrně krátce – aktuální úsek byl postaven zhruba během dvou měsíců. Vyhodnocení tohoto projektu se plánuje zhruba na jaro příštího roku, tak uvidíme, jak tato vymoženost uspěje.