Notebook již není v záruce – má smysl ho opravit, nebo je výhodnější pořízení nového?

servis
servis

Elektronika má zajímavou vlastnost. Velmi často se (samozřejmě bez jakéhokoliv předchozího upozornění) porouchá bezprostředně poté, co uplyne dvouletá záruční lhůta. Pokud jde o mobil s cenovkou kolem dvou tisíc korun, dá se nad tím mávnout rukou, ovšem v případě dražšího notebooku většině lidí zmizí úsměv na rtech. Oprava v autorizovaném servisu bývá velmi drahá a nabízí se otázka, jestli není výhodnější pořízení nového kusu.

Ceny elektroniky klesají poměrně rychle a není výjimkou, když notebook za dva roky zlevní o více než polovinu. A právě proto se může jeho oprava v autorizovaném servisu jevit jako zbytečně drahá. Celková cena (tzn. komponenty + práce servisního technika) se často blíží k aktuální ceně daného modelu – a pokud je uživatel spokojen s jeho parametry a nepotřebuje vyšší výkon, přirozeně váhá, zda by namísto nákladné opravy neměl zakoupit notebook nový.

Nabízí se však další řešení – oprava v neautorizovaném neboli neznačkovém servisu. Proč je výrazně levnější?

Pro mnoho lidí je neznačková opravna synonymem pro neseriózní firmu, ve které pracují nezkušení technici bez patřičné kvalifikace. Ve skutečnosti však může naopak disponovat modernějším vybavením a profesionálnější zázemím než kdejaký autorizovaný servis.

Odborníci z Acer servis v Praze (jedna z mnoha poboček Servisního centra ABAX) upřesňují, že na rozdíl od značkových servisů mají při opravách volné ruce. Zatímco v autorizované opravně většina zakázek probíhá ve stylu výměny základní desky, servis Acer Praha mění poškozený komponent, což má na cenu opravy zásadní vliv.

servis

Dalším faktorem je cena náhradních dílů. Neznačkové servisy je nakupují od světových výrobců a předních distributorů za nižší ceny.

Co dodat závěrem? Snad jen to, že oprava notebooku v Praze či kdekoliv jinde se stále vyplatí. Stačí se obrátit na renomovaný neznačkový servis, který poškozené zařízení uvede do perfektní kondice podstatně levněji než autorizovaná opravna. A co se týče Servisního centra ABAX – opravy jsou rentabilní pro 8 z 10 zákazníků. Míra reklamace přitom není vyšší než 10 %, což je na daný segment velmi dobré číslo.